Recomandare masa de Pasti

darina-masa

Recomandare masa de Pasti

Perioada sărbătorilor de Paşte reprezintă un bun prilej pentru a fi alături de familie și de a ne revedea prietenii. Adeseori acest lucru implică mese copioase, de pe care, conform tradiţiei, nu trebuie să lipsească ouăle roşii, carnea de miel, cozonacul, pasca şi vinul roşu. Trebuie însă ca, înainte de toate, pentru a ne bucura din plin de farmecul acestei sărbători,
să învăţăm să fim cumpătaţi. De aceea este recomandat să savurăm preparatele în cantități calculate, nu să ne săturăm.

În cazul în care s-a ținut post întreaga lună sau poate doar o săptămână, atunci când sistemul digestiv recreat revine la activitatea obişnuită, dorinţa de a mânca va fi intensă. În acest moment intervine voinţa, disciplina şi autocontrolul dobândite în perioada postului. Este esențial să se consume carne slabă, de pasăre sau vită, gătită uşor, preferabil sub forma supelor sau mâncărurilor în care abundă şi legumele: spanac cu carne, piept de pui la grătar cu legume, ruladă de pui la cuptor, cu o vastă disponibilitate în restaurantele Darina. Noile toxine acumulate vor fi astfel mai uşor eliminate datorită efectului fibrelor din vegetale.

După această perioadă de post, corpul este curat, pH-ul devine alcalin şi sistemul imunitar este revigorat. De aceea, în această perioadă se vor percepe alimentele nesănătoase mult mai rapid: se va remarca imediat care este hrana plină de toxine prin senzaţiile care apar sau prin reapariţia unor simptome „uitate” –  acnee, migrene, stare de oboseală.

Toată lumea știe ca mesele noastre în zilele de sărbătoare sunt foarte grele, mai ales de Paște când avem carne grasă și prăjeli incluse în meniu.

Ca să nu ne punem în pericol, în aceste zile este ideal să ne porționăm gustările. Din bucătăria Darina, venim cu o serie de recomandări:

  • Pentru micul dejun putem opta pentru un meniu variat: un ou fiert, cu o bucată de bânza și legume crude; omletă delicioasă; telemea, șuncă presată sau un pahar cu lapte cald.
    Pentru a simți spiritual sărbătorilor putem adauga ca și desert o felie de cozonac sau unul din deserturile cu nucă sau cacao.
  • La prânz, friptura de miel poate fi preparată în variate moduri, bucătarii noștri alegând calea cea mai gustoasă pentru gătirea cărnii de miel, fiind servită lângă plante condimentare care îi vor oferi o aromă delicioasă. Astfel corpul dumneavoastra se alege cu toate vitaminele din grupul B, dar și cu zinc indispensabil sistemului imunitar.
  • Pentru cină recomandăm ciorba de miel, deoarece umple stomacul și dă senzația de sațietate fiind un preparat echilibrat.

Pastrama și coastele de exemplu pot fi consumate în orice perioadă a anului fiind o sursă importantă de proteine.

Hidratarea este deosebit de importantă chiar și în aceste zile, așadar vă așteptăm cu cele mai răcoritoare produse.

Darina vă urează Paste fericit, iar bucuria sfintelor sărbători să vă aducă în suflet linişte, pace şi fericirea de a petrece aceste clipe magice alături de cei dragi!